MENU GŁÓWNE

Rzut oka na wykresy spółek portfelowych


Korzystając z kilku dni wolnych od pracy, znalazłem czas, aby przyjrzeć się wykresom moich spółek portfelowych. Kilka znajduje się jedynie w wirtualnym portfelu ale w większość z omawianych dziś walorów zainwestowałem również swój rzeczywisty kapitał (stety i niestety). Dlatego zdaje sobie sprawę, że w pewnych ocenach mogę być nieobiektywny.  Wiadomo, dążymy do maksymalizacji zysków wiec za każdym razem gdy spojrzymy na wykres chcemy dostrzegać cenę wyższą od ceny kupna. Nie boję się krytyki wiec jeżeli macie inne zdanie, śmiało dzielcie się nim w komentarzach pod postem.

WOJAS S.A. [WOJ]

Zacznijmy od spółki Wojas, którą kupiłem jeszcze w zeszłym roku z nadzieją, że trwający od stycznia 2015 trend będzie kontynuowany. Moment kupna zaznaczony na poniższym wykresie. Trend rzeczywiście był kontynuowany, tylko jak się po czasaie okazało tylko przez chwilę. Dziś powiem otwarcie, że jestem na siebie zły. Przespałem moment w którym mógłbym wyjść z tej inwestycji bez większej straty. Prawda jest taka, że takie sytuacje mimo iż nie chcemy aby się zdarzały czasem mają miejsce.

Aktualnie kurs spółki Wojas poruszając się z kanale trendu spadkowego dotarł do górego ograniczenia tego kanału. Przebicie poziomu 6.40 zł może otworzyć drogę w kierunku kolejnego oporu przy cenie ok 7.50 zł. W negatywnym scenariuszu spadki będą kontynuowane.



Synektik S.A. [SNT]

Producent radioodczynników jest kolejną spółką w portfelu Obserwatora, która gości w nim od dłuższego czasu. Kilka transakcji kupno sprzedaż jest już za nami.  Zdecydowałem się za kolejny zakup po tym, jak na początku 2015 roku spory pakiet akcji zmienił właściciela. Kurs spółki od dwóch lat porusza się w trendzie spadkowym. Aktualna cena ukształtowana jest pośrodku kanału ograniczonego cenami 12.00 - 18.00 zł. Przebicie górnego kanału tego ograniczenia otworzy drogę w kierunku 19.50-20.00 zł. W negatywnym scenariuszu oczekiwać należy spadku w okolice 14.50 zł.




CI Games S.A. [CIG]

CI Games, to spółka do której często wracam. Wszystko za sprawą sukcesu sprzedażowego pierwszej części gry Sniper Ghost Worrior, który przyniósł mi trochę zysku. Potem przyszedł gorszy okres, kurs odbił się od poziomu 6,70 zł za akcje i rozpoczął falę wzrostową. Aktualnie kurs porusza się w dolnej części kanału wzrostowego. Biorąc pod uwagę planowaną na ten rok premierę trzeciej części Snipera oczekuję kontynuacji wzrostów w tym kanale. Silny opór na pewno pojawi się w okolicach 30 zł, lecz jego przebicie jeszcze przed premierą SGW3 otworzy moim zdaniem drogę w kierunku górnego ograniczenia kanału wzrostowego. 



Gino Rossi S.A. [GRI]

Producent odzieży i obuwia to kolejna spółka która jest w moim portfelu od zeszłego roku. Aktualnie kurs spółki po wyznaczeniu podwójnego dnia rozpoczął wędrówkę w kierunku linii oporu kreślonej po szczytach z września 2009 roku i grudnia 2014 r. Pierwszy opór zapewne pojawi się w okolicach 3.10 zł, a jego przebici otworzy moim zdaniem drogę w kierunku 3.60 zł. W negatywnym scenariuszu możliwy jest powrót w okolice 2.40-2.50 zł.




MEX Polska S.A. [MEX]

Spółka MEX Polska przykuła moją uwagę w zeszłym roku, głównie za sprawą sieci sprzedaży "Pijalnia Wódki i Piwa". Każdy kto choć raz miał okazje być w tym lokalu wie o czym mówię. Wracając z pracy codziennie mijam lokal na Nowym Świecie w Warszawie i z pełną uczciwością powiem, że nigdy nie wiedziałem go pustego. Po roku obserwacji, kilku wizytach zdecydowałem się na zakup akcji tej spółki. Od 3 lat spółka porusza się w kanale wzrostowym, którego górne ograniczenie przebiega w okolicy 6.50 zł. Przebicie tego poziomu oznacza dla mnie ruch w kierunku nowych 3-letnich szczytów.


Arctic Paper S.A. [ACT]

Arctic Paper to jedna z moich pierwszych inwestycji w tym roku. Dlaczego zdecydowałem się na zakup akcji tej spółki? Patrząc na wykres długoterminowo,pod koniec 2014 roku kurs spółki przebił linię trendu spadkowego.


Aktualnie dostrzegam potencjał wzrostowy tej spółki w okolice 5,20 zł a trwałe przebicie tego poziomu powinno otworzyć drogę w kierunku 6.00 zł.


Podsumowując, sześć spółek w portfelu - dwie pozycje na dzień dzisiejszy stratne, cztery zyskowne Dla każdego z walorów mam wyznaczone punkty, w których rozważał będę zamknięcie pozycji.

Jeżeli macie jakieś uwagi bądź propozycje ciekawych spółek dajcie znać. Chętnie rzucę na nie okiem. Zaznaczam - nie inwestuję w nic co nie zostanie poddane samodzielnej analizie.

2 komentarze

  1. Czy skomentujesz "wybicie" Admiral Boats?

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze przyznam, że rynek NC przestał mnie interesować ponad 1,5 roku temu. Ostatnią inwestycją jaką pamiętam, były papiery BTX. Ze względu na niską płynność trudno tam cokolwiek sprzedać, wiec to już mnie trochę odstrasza.

    Jeżeli chodzi o Admiral Boats to ja wibicia nie dostrzegam. W perspektywie kolejnych tygodni spodziewałbym się skoków z 0.16 na 0.17 i odwrotnie (taka ciuciubabka). Dopiero przebicie na stałe poziomu 0.23 zł może dać zielone światło do dalszych wzrostów. Patrzac jednak na obroty bardziej moim zdaniem prawdopodobny jest ruch w okolice 0.12-0.13.

    PS. Acha mam jedną zasadę, nie angażuję się w spółki groszowe.

    OdpowiedzUsuń